Vyskytuje sa zelenina na vašom tanieri pravidelne alebo ide skôr o výnimočné príležitosti? V prvom rade si musíme veci uviesť na pravú mieru. Zeleninu jesť treba, a to v čo najväčšom množstve. Nie je však úplne jedno, akú zeleninu jete. Týchto päť druhov zeleniny by ste si mali dopriať minimálne raz za deň.
 Brokolica na naberačke.jpg

  1. CVIKLA

Cvikla alebo červená repa je prvou zeleninou, ktorú by ste mali jesť, a to pokojne od rána do večera. Zlepšuje kvalitu krvi, podporuje krvotvorbu a aj celkové prekrvenie organizmu. Podporuje imunitu a obsahuje množstvo vitamínov i minerálov. Najlepšia, respektíve najzdravšia, je cvikla v surovom stave, avšak i tá varená nie je na zahodenie.
 

  1. ZELENÁ LISTOVÁ ZELENINA

Zeleninová listová zelenina, to znamená špenát, rukola, šaláty a iné druhy zeleniny, ktoré majú listy a sú zelené. Logické, však? Listová zelenina obsahuje šialené množstvá vitamínov, minerálov a tie dôležitých kyselín napríklad kyselinu listovú. Podobne ako červená repa, podporuje imunitný systém.
 

  1. HRÁŠOK

Hrášok je ďalšou zeleninou, ktorá dokáže s ľudským telom urobiť zázraky. Opäť raz vám neprezradíme nič nové, ale hrášok obsahuje množstvo vitamínov a minerálov. Drobným problémom je, že ide o vyslovene sezónnu zeleninu. Preto ho jedzte dennodenne iba v čase, kedy rastie prirodzene aj v našich končinách, teda začiatkom leta a na jeseň.
 Červená repa na stole.jpg

  1. ČIERNA REĎKOVKA

Ak máte radi reďkovku, jedzte radšej tú čiernu. V porovnaní s klasickou čerenou, je totiž omnoho zdravšia a hlavne nezaťažuje pečeň. Obyčajná reďkovka totiž pre pečeň nie je úplne najvhodnejšia tá čierna vám pomôže napríklad i s trávením.
 

  1. BROKOLICA

No a našu päticu uzatvára brokolica, ktorá je super potravinou, a to vo všetkých ohľadoch. Chráni organizmus proti vzniku nádorových ochorení, je vitamínovou bombou a má dokonca pozitívny vplyv na vašu pleť a vlasy. Takže, brokolica každý deň!