Čo je digitálny detox?
Znamená to, že na určitú dobu vypnete alebo obmedzíte všetky smartfóny, mobily, počítače, tablety,… Tieto opatrenia vám umožnia stráviť voľný čas produktívne a začnete robiť to, čo vás naozaj baví a napĺňa. Mohli by sme ho nazvať tiež možnosťou odpočinku a psychického dobíjania.

kancelář
 
Ako začať?
Pripomeňte si, prečo je pre vás digitálny detox dôležitý. Chcete iba zaexperimentovať alebo potrebujete váš drahocenný čas využiť inak ako doteraz?
 
Plánujte!
Naplánujte si, akými činnosťami si budete vypĺňať voľný čas. Môžu to byť prechádzky, čítanie kníh, varenie, šport alebo stretnutie s priateľmi a rodinou. Môžete sa vrátiť k dávno zabudnutým koníčkom či dokonca nájsť si nejaké nové. Môžete sa vydať na výlet a preskúmať nové miesta…
 
 
Ako naspäť?
Návrat do digitálneho sveta môže byť po prvýkrát prekvapivo ohromujúci. Príval správ a nových informácii sa po takomto „pôste“ môže zdať prílišný. Využite však to, čo ste sa doteraz naučili – rozdeľte si požiadavky na tie, ktoré sú naliehavé a tie, ktoré ani nie je potrebné splniť. Nemusíte predsa odpovedať na každú správu či email.
 
mobil

Pri takomto druhu odpočinku môžete mať zrazu pocit, že máte až príliš voľného času. Zrazu môžete pokojnejšie spať, cítite sa plní energie či dokonca šťastnejší. Všímajte si vaše správanie počas toho, ako ste offline a užívajte si túto zmenu!
 
Zopár rád, ktorými by ste sa vo všeobecnosti mali riadiť:
 

  1. Snažte sa sústrediť len na jednu vec a nenechávajte sa ovplyvniť cinkajúcim mobilom
  2. Naplánujte si oddych v prírode
  3. Nežite vo virtuálnej realite – vystúpte zo svojej komfortnej zóny
  4. Oddychujte inak ako pri televízore
  5. Prejdite sa bez telefónu vo vrecku
  6. Noste náramkové hodinky
  7. Vráťte sa k peru a papieru
  8. Skúste uprednostniť stretnutie pred telefonátom či správou
  9. Vyčistite si maily a sociálne siete
  10. Nenabíjajte telefón počas spánku
  11. Maily a správy nekontrolujte viac ako dvakrát denne
  12. Vypnite si notifikácie